خانه / منابع / مقاله / آیا تکنولوژی آموزش را بهبود می‌بخشد؟

آیا تکنولوژی آموزش را بهبود می‌بخشد؟

نویسنده: بن کسلینگ

مترجم: مینا سلیمی

نمایش تکنولوژی آموزشی در کلاس درس

استفاده بی رویه از رایانه و اینترنت موجب افت آموزش می‌شود. عملکرد یادگیری تنها زمانی ارتقا می‌یابد که اعتدال در استفاده از رایانه رعایت شود. همچنین تقویت تکنولوژی در کلاس درس، همیشه منجر به یادگیری بهتر دانش آموزان نمی‌شود.

گزارش سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، نتایج آموزشی دانش آموزان را بر اساس استفاده آنان از رایانه در کلاس درس و خانه دنبال می‌کند. در حالی که استفاده متعادل از تکنولوژی موجب بهبود عملکرد دانش آموز می‌شود. استفاده بی‌رویه از رایانه و اینترنت هم افت آموزشی را در پی خواهد داشت.

علی رغم سرمایه گذاری‌های قابل توجه در ارتباط با رایانه و ارتباطات اینترنتی و نرم افزاری برای ارتقای آموزش، شواهد اندکی وجود دارد که نشان دهد استفاده بیشتر از رایانه در میان دانش آموزان، به کسب نمرات بهتر در ریاضیات و خواندن منجر شود.

بر اساس این گزارش «ما هنور به اندازه کافی در یافتن شیوه تدریسی که بتوان به واسطه آن بیشترین استاده را از تکنولوژی برد، رشد نکرده‌ایم و افزودن تکنولوژی‌های قرن بیست و یکم به روش‌های آموزشی قرن بیستم، تنها موجب کمرنگ‌تر شدن تاثیر آموزش شده است.»

آدرس: http://www.roshdmag.ir/fa/article/18131

دریافت مقاله

مطلب پیشنهادی

هویت برنامه ریزی

تدریس یک فعالیت هدفدار است. هر فعالیت هدفداری برای اینکه به نتیجه و هدف خود برسد نیازمند برنامه‌ریزی است. پس...........

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *