مقالات علمی
- مبنای نظری تلفیق برنامه درسی بر اساس حکمت متعالیه صدرالمتالهین، مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز ۱۳۸۴ شماره ۴۵، دریافت مقاله
- درآمدی به مبانی اسلامی روش تحقیق، فصلنامه نوآوریهای آموزشی سال ۱۳۸۶ شماره ۲۱، دریافت مقاله
- تعریف و جایگاه رهبری آموزشی از منظر اسلام، همایش ملی رویکرد اسلامی در مدیریت آموزش و پرورش
- کالبدشکافی دانش محتوایی-تربیتی به عنوان نوعی دانش میان رشته ای برای تدریس دانشگاهی، مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی دوره چهارم زمستان ۱۳۹۰ شماره ۱ (پیاپی ۱۳)، دریافت مقاله
- ضرورت بازتعریف نقش عقل برای تحول در نظام آمورشی، راهبرد فرهنگ سال پنجم بهار و تابستان ۱۳۹۱ شماره ۱۷ و ۱۸،دریافت مقاله
- شناسایی دلالت های شبکه مفهومی زیبایی در قرآن کریم برای حیطه هدف گذاری برنامه ریزی درسی، تربیت اسلامی سال نهم بهار و تابستان ۱۳۹۳ شماره ۱۸، دریافت مقاله
- بررسی تأثیر آموزش فعال بر خودانگیختگی دانش آموزان نسبت به نماز، تربیت اسلامی سال دهم پاییز و زمستان ۱۳۹۴ شماره ۲۱، دریافت مقاله
کتاب ها
- علمالهدی ج. بررسی مبانی نظری آموزش جهان. تهران: دانشگاه شهید بهشتی; ۱۳۸۶.
- علمالهدی ج. تعالی انسان از دیدگاه مولانا ویاسپرس. تهران: عابد; ۱۳۸۶.
- علمالهدی ج. فلسفه تربیتی نهضت امام خمینی(ره): نقدی بر سوبژکتیویسم و دوآلیسم. تهران: موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، موسسه چاپ و نشر عروج; ۱۳۸۱.
- علمالهدی ج. مبانی تربیت اسلامی و برنامهریزی درسی “براساس فلسفه صدرا.” تهران: دانشگاه امام صادق(ع); ۱۳۸۴.
- علمالهدی ج. نظریه اسلامی تعلیم و تربیت. تهران: دانشگاه امام صادق (ع): وزارت آموزش و پرورش ،سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی; ۱۳۸۸.
- علمالهدی ج. نظریه اسلامی تعلیم و تربیت ( مبانی آموزش رسمی ). تهران: دانشگاه امام صادق (ع); ۱۳۹۱.
- علمالهدی ج. نقش جریان روشنفکری در سکولاریسم تربیتی. تهران: کانون اندیشه جوان; ۱۳۹۳.