خانه / منابع / مقاله / نتیجه مباحث نگرش سازی در مدل آموزشی پنج بعدی

نتیجه مباحث نگرش سازی در مدل آموزشی پنج بعدی

اینجا هستیم

اینجا هستیم

مدل آموزشی پنج بعدی – نگرش‌سازی – نتیجه مباحث نگرش سازی

نتیجه مباحث نگرش سازی

دانستیم که :

  • تدریس، سخنرانی یک‌طرفه برای علم‌آموزان نیست.
  • تدریس، القاء مطالب درس برای حفظ کردن نیست.
  • تدریس، فقط پاسخ به سوالات نیست.
  • تدریس، خواندن و ترجمه متن درس نیست.

 تدریس، جلب توجّه علم آموز نسبت به یک نیاز +   راهنمایی او برای جستجوی اطلاعات لازم و کشف آنها +   راهنمایی برای کشف روش برقراری ارتباط بین اطلاعات به‌دست آمده و نیاز موجود +   تلاش برای رفع نیاز   است.

تدریس، حرکت دادن علم آموز در مسیر تفکّر کاربردی و خلاق است.

تدریس، ایجاد توانایی زندگی است.

امیدواریم خواننده محترم، بعد از مطالعه یادداشت‌های مربوط به محور اول، یعنی نگرش سازی، به موارد زیر دست یافته باشد:

امید است خواننده محترم در پایان محور اول یعنی نگرش سازی:

  1. نسبت به موارد زیر دید جدیدی به‌دست آورد:
    • ‌أ. علم و فهم
    • ‌ب. عمل و رفتار
    • ‌ج. یادگرفتن
    • ‌د. تدریس و یاددادن
  2. ارتباط علم و فهم با حقایق هستی و درون انسان را تشخیص دهد.
  3. اهمیت ارتباط علم و عمل را احساس نماید.
  4. نقطه اصلی نفوذ به فکر و روح علم آموز برای یاددادن را تشخیص دهد. 

 تلاش مبدع این نظریه و زحمات خود را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا به نتیجه رسیده است؟

مطلب پیشنهادی

ماهیت یادگیری

شناخت سرچشمه‌‌های یادگیری و سطوح آن

" یادگیری " عبارت است از : شکل گرفتن روح در اثر برقرار شدن ارتباط ادراکی با یک موضوع به منظور انجام یک عمل برای رفع یک نیاز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *