اینجا هستیم
اینجا هستیم
مدل آموزشی پنج بعدی – نگرشسازی – نتیجه مباحث نگرش سازی
نتیجه مباحث نگرش سازی
دانستیم که :
- تدریس، سخنرانی یکطرفه برای علمآموزان نیست.
- تدریس، القاء مطالب درس برای حفظ کردن نیست.
- تدریس، فقط پاسخ به سوالات نیست.
- تدریس، خواندن و ترجمه متن درس نیست.
تدریس، جلب توجّه علم آموز نسبت به یک نیاز + راهنمایی او برای جستجوی اطلاعات لازم و کشف آنها + راهنمایی برای کشف روش برقراری ارتباط بین اطلاعات بهدست آمده و نیاز موجود + تلاش برای رفع نیاز است.
تدریس، حرکت دادن علم آموز در مسیر تفکّر کاربردی و خلاق است.
تدریس، ایجاد توانایی زندگی است.
امیدواریم خواننده محترم، بعد از مطالعه یادداشتهای مربوط به محور اول، یعنی نگرش سازی، به موارد زیر دست یافته باشد:
امید است خواننده محترم در پایان محور اول یعنی نگرش سازی:
- نسبت به موارد زیر دید جدیدی بهدست آورد:
- أ. علم و فهم
- ب. عمل و رفتار
- ج. یادگرفتن
- د. تدریس و یاددادن
- ارتباط علم و فهم با حقایق هستی و درون انسان را تشخیص دهد.
- اهمیت ارتباط علم و عمل را احساس نماید.
- نقطه اصلی نفوذ به فکر و روح علم آموز برای یاددادن را تشخیص دهد.
تلاش مبدع این نظریه و زحمات خود را چگونه ارزیابی میکنید؟ آیا به نتیجه رسیده است؟