پژوهش حاضر با هدف بررسی تفاوت های آموزشی، پرورشی و مدت زمان نگهداری مطالب در حافظه، در دو روش تدریسِ سنتی و الگوهای ترکیبی (کاوشگری، پیش سازمان دهنده، تفحص گروهی و نمایشی) انجام گرفت. روش پژوهش نیمه تجربی بود و جامعه مورد مطالعه را کلیه دانش آموزان پسر پایه پنجم شهر مرند، تشکیل می دهند می دادند. گروه نمونه شامل ۳۶ دانش آموز پسرِ در حال تحصیل در کلاس پنجم در سال تحصیلی ۸۹ – ۱۳۸۸ بود که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شد. برای گردآوری داده ها از آزمون محقق ساخته استفاده شد. نتایج تحلیل کواریانس و اندازه اثر نشان داد که از نظر آموزشی، میان دو روش تدریس تفاوت معناداری وجود ندارد، اما از نظر پرورشی و طول مدت نگهداری مطالب در حافظه، تفاوت معناداری وجود دارد.
اصغر شپ, مسعود ا, زینب ش, محمدرضا ب. راستی این همه هیاهو پیرامون الگوهای تدریس برای چیست؟. ژانویه ۰۱, ۱۳۹۱;۹(۳۴):۷۳–۸۳٫
دریافت مقاله از آدرس http://fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=174409