خانه / منابع / مقاله / تأثیر راهبردهای نشانه‌گذاری و یادداشت برداری بر یادگیری دانش‌آموزان

تأثیر راهبردهای نشانه‌گذاری و یادداشت برداری بر یادگیری دانش‌آموزان

 

احمد شریفان

کارشناس ارشد سنجش و اندازه‌گیری

یکی از نکات مهم یادگیری، شیوه خواندن و مطالعه کتاب درسی یا هر متن آموزشی است. بسیاری از دانش آموزان از مطالبی که مطالعه می‌کنند، یادداشت بر نمی‌دارند. آنان نمی‌دانند یادداشت برداری از مطالب خوانده شده باعث فعال و پویا شدن مطالعه می‌شود.

با یادداشت برداری، مطالب خوانده شده در اندک فرصتی به یاد آورده می‌شوند و به راحتی در دسترس قرار می‌گیرند و دیگر نیازی به مطالعه دوباره متن اصلی احساس نمی‌شود. بازده مطالعه هنگامی کاهش می‌یابد که دانش آموز از مطالبی که خوانده است، یادداشتی تهیه نکرده باشد. در واقع، مطالعه درست و یادداشت برداری می‌تواند موفقیت دانش آموز را تا میزان زیادی تضمین کند و افزایش دهد. علاوه بر این در زمان صرف شده برای مطالعه نیز صرفه جویی و از مدت زمان لازم برای یادگیری نیز کاسته می‌شود.

در این مقاله، کاربرد یافته‌های پژوهشی در ارتباط با اهمیت آموزش راهبردهای نشانه‌گذاری و یادداشت برداری به دانش آموزان و تاثیر آن بر یادگیری آنان معرفی شده است.

آدرس: http://www.roshdmag.ir/fa/article/18136

دریافت مقاله

مطلب پیشنهادی

هویت برنامه ریزی

تدریس یک فعالیت هدفدار است. هر فعالیت هدفداری برای اینکه به نتیجه و هدف خود برسد نیازمند برنامه‌ریزی است. پس...........

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *