مقالات(برخی از مقالات)
- وحدانیاسدی محمدرضا, نوروزی داریوش, فردانش هاشم, علیآبادی خدیجه, باقری خسرو. اعتباریابی الگوی طراحی آموزشی، برای آموزش اخلاق. روانشناسی تربیتی. ۱۳۹۵;۴۰(۱۲):۱۹۱–۲۱۲٫دریافت مقاله
- خلیلی سمانه, باقری خسرو. بررسی آرای دریدا و بهره جستن از آن برای بهبود فرآیند ارتباط کلامی در آموزش و پرورش. نوآوری های آموزشی. ۱۳۸۹;۳۳(۹):۴۷–۷۲٫دریافت مقاله
- خلیلی سمانه, باقری خسرو. بهبود بخشیدن به فرایند ارتباط در آموزش و پرورش با نظر به آرای لیوتار. علوم تربیتی از دیدگاه اسلام. ۱۳۹۵;۶(۴):۵۱–۷۰٫دریافت مقاله
- سجادیه نرگس, باقری خسرو, ایروانی شهین, ضیمران محمد. پژوهش تبارشناختی و الهام بخشی آن برای قلمروهای پژوهشی در مطالعات برنامه درسی. مطالعات برنامه درسی. ۱۳۸۹;۱۶(۱):۶۸–۹۵٫دریافت از نورمگز
- کریمی فرهاد, باقری خسرو, صادقزادهقمصری علیرضا. تأثیر سه روش بحث گروهی درباره معماهای اخلاقی، گفتگو در گروههای کوچک به روش مشارکتی و سخنرانی، بر رشد قضاوت اخلاقی دانشآموزان دختر پایه دوم متوسطه. پژوهش های نوین روانشناختی. ۱۳۹۳;۳۳(۹):۱۹۵–۲۴۰٫دریافت مقاله
- باقری خسرو, شرفیجم محمدرضا. تأملی بر مفهوم دانش و آموزش در جامعه ی دانایی محور. مطالعات برنامه درسی. ۱۳۸۸;۱۲(۳):۱–۱۴٫دریافت از نورمگز
- پورکریمی مجتبی, صادقزاده علیرضا, باقری خسرو, مهرمحمدی محمود. تبیین پژوهش استعلایی – انتقادی در تعلیم و تربیت از دیدگاه باسکار. تعلیم و تربیت. ۱۳۹۴;۱۲۱(۳۱):۹–۳۸٫دریافت مقاله
- باقری خسرو, ابراهیمزادهگرجی رمضانعلی, باقری یونس. تعامل؛ باید مفهوم اساسی تربیت اسلامی باشد و نه یادگیری و تدریس. رشد آموزش قرآن و معارف اسلامی. ۱۳۹۴;۹۸(۲۸):۱۷–۲۵٫دریافت مقاله
- فتحعلیخانی م, شیدانشید ح. جامعیّت دین و روش استنباطی علوم دینی: بررسی یک نقد. روش شناسی علوم انسانی. ۲۰۱۶;۲۲(۸۶):۱۷۵–۹۳٫دریافت مقاله
- باقری خسرو, آزاد سمانه. گفت و گو؛ آسیب شناسی مدیریت تربیت در ایران ، تعامل ناهم تراز؛ گپ و گفتی با دکتر خسرو باقری، استاد علوم تربیتی. رشد مدیریت مدرسه. ۱۳۹۶;۱۱۵(۱۵):۴–۸٫دریافت مقاله
- بیرونیکاشانی راضیه, باقری خسرو. مبانی و اصول اخلاق تدریس بر اساس فلسفه اخلاق اسلامی. روان شناسی و علوم تربیتی(دانشگاه تهران). ۱۳۸۷;۸۰(۳۸):۱۱۵–۳۶٫دریافت مقاله
- باقری خسرو, سجادیه نرگس. هدف های درس تاریخ براساس رویکردی اسلامی در فلسفه ی برنامه ی درسی. پژوهش های برنامه درسی. ۱۳۹۰;۱(۱):۱۱۱–۳۸٫دریافت مقاله
- فاطمهزیباکلاممفرد ف, باقرینوعپرست م. ویتگنشتاین و طرحوارههای ذهنی:دلالتهایی برای آموزش کودکان. تفکر و کودک. ۱۳۹۲;۴(۰):۳۹–۵۲٫
- باقری خسرو. فلسفه فن آوری و آموزش فن آوری. روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران. ۱۳۸۱;۶۴٫دریافت مقاله
- باقری خسرو, ایروانی شهین. جایگاه نظریه های تربیتی در عمل معلم. روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران. ۱۳۸۰;۶۳٫دریافت مقاله
- باقری خسرو. درآمدی بر فلسفه آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران. نوآوریهای آموزشی. ۱۳۸۲;۴٫ دریافت مقاله
- باقری خسرو. نوشتن، رویش اندیشه (۲). تربیت. ۱۳۷۱;۷۱٫دریافت مقاله
کتابها
- Islamic education. Tehran: Al -Hoda; ۲۰۰۱٫
- The idea of a religious social science. Tehran: Alhoda International: Pulolisher and distributors; ۲۰۰۵٫
- مهرمحمدی ،م, موسیپور ،ن, باقری نوع پرست ،خ. آموزش علوم انسانی در دانشگاههای ایران: : طراحی یک الگوی تدریس دانشپژوهانه. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی;
- باقری ،خ. الگوی مطلوب آموزش و پرورش در جمهوری اسلامی ایران. تهران: مدرسه;
- باقری نوع پرست ،خ. تعلیم و تربیت اسلامی: : چارچوب تئوریک و کاربرد آن. تهران: هیأت حمایت از کرسیهای نظریه پردازی، نقد و مناظره ویژه علوم انسانی و معارف اسلامی، سازمان انتشارات;
- باقری ،خ. درآمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران. تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی;
- درباره تعلیم و تربیت: : جستارهایی در باب تعلیم و تربیت در اندیشه و تمدن اسلامی. تهران: کتاب مرجع; (دانشنامه).
- باقری ،خ. دیدگاههای جدید در فلسفه تعلیم و تربیت. تهران: علم;
- باقری ،خ, سجادیه ،ن, توسلی ،ط. رویکردها و روشهای پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی; (پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی).
- باقری نوع پرست ،خ. علم تجربی دینی: : نگاهی معرفتشناختی به رابطه دین با علوم انسانی. تهران: هیأت حمایت از کرسیهای نظریه پردازی، نقد و مناظره ویژه علوم انسانی و معارف اسلامی، سازمان انتشارات;
- باقری ،خ. فبک در ترازو: : نگاهی انتقادی از منظر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی; (مجموعه آموزش مربی).
- عطاران ،م, باقری ،خ. فلسفه تعلیم و تربیت معاصر. تهران: : محراب قلم;
- شاو ،ر, Shaw, یاریدهنوی ،م, حیدری ،ر, باقری ،خ. فلسفه در کلاس درس: : پرورش مهارتهای فکری دانشآموزان و ایجاد انگیزه در آنان برای یادگیری. تهران: آوای نور; (آوای نور).
- باقری ،خ, ایزدی ،ح. کتاب کار و تمرین جغرافیای عمومی و انسانی سال دوم متوسطه تمامی رشتهها حاوی سئوالات متنوع. تهران: نقش بیان;
- باقری ،خ. گفتوگوی معلم و فیلسوف. تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی;
- چراغچشم ،ع, اسدی گرمارودی ،ا. مبانی تربیت اسلامی. قم: آثار دانشمندان;
- باقری ،خ. نگاهی دوباره به تربیت اسلامی. تهران: مدرسه;
- نگاهی دوباره به تربیت اسلامی. [ویراست ]۲. تهران: موسسه فرهنگی مدرسه برهان;
- باقری نوع پرست ،خ. نوعملگرایی و فلسفه تعلیم و تربیت: : بررسی پیامدهای دیدگاه ویلارد کواین و ریچارد رورتی در تعلیم و تربیت. تهران: دانشگاه تهران، موسسه انتشارات و چاپ; (انتشارات دانشگاه تهران).